ورساچه

هیچ محصولی یافت نشد.

تاریخچه برند عطر و ادکلن ورساچه
رجیو کالابریا شهریست که در دوم دسامبر سال 1946 یکی از بزرگترین طراحان مد و لباس دنیا یعنی جیانی ورساچه یا ورساچی در آن دیده به جهان گشود. از آنجا که مادرش خیاط بود، ژن طراحی و دوخت لیاس را در وجودش داشت و در این زمینه از استعداد خاصی برخوردار بود.

او اولین کار خود را در همان ابتدای جوانی طراحی کرد و در مزون مادرش به فروش رساند. جیانی در سن 25 سالگی برای تکمیل مهارت های خود به پایتخت فرهنگی ایتالیا یعنی میلان رفت و پس از مدتی با طراحی و ارائه چند نمونه جدید و موفق نام خود را به عنوان یک طراح خوش آتیه مطرح کرد.

اولین موفقیت رسمی جیانی ورساچه در سال 1972 و زمانی بود که طرح هایی برای کلکسیون فیوری  که یک کمپانی  ایتالیایی در فیورنتینا بود فرستاد. و در سن 29 سالگی اولین مجموعه لباس های چرمش را به نمایش گذاشت.

جیانی درسن 32 سالگی برند ورساچه را تاسیس کرد و درسال 1978 اولین خانه ورساچه افتتاح شد.آنقدر پیشرفت ورساچه خوب بود که توانست در همان سال های ابتدایی موفقیت های بسیاری را کسب کند . مردم در اقصی نقاط جهان از ورساچه استقبال کردند و در همان سال های ابتدایی یعنی در دهه 1980 میلادی،  ورساچه توانست جایزه چشم های طلایی را در طراحی لباس از آن خود کند.

پس از موفقیت های فراوان ورساچه در زمینه طراحی و تولید لباس، این برند وارد مرحله جدیدی از فعالیت حرفه ایش شد و آن ورود به دنیای رایحه ها شد و توانست در کمترین زمان به بهترین های عطر و ادکلن جهان تبدیل شود.
وقت ظهور عطر های ورساچه
اولین عطر ورساچه در سال 1981 با نام جیانی ورساچه برای زنان به بازار عرضه شد. عطرهای زنانه و مردانه  ورساچه  با نام های ورساچه، ورسوس، جین و کوتور جین عرضه می شوند. عطرهای ورساچه را شرکت یورو ایتالیا اس آر ال تولید می کند.

یکی از ویژگیهای جذاب ورساچه طرح لوگوی جذاب آن است. تصویر درج شده روی لوگوی ورساچه مربوط می شود به الهه یونانی مدوسا. در افسانه های قدیمی یونانی آمده است که اگر مدوسا به چشم کسی نگاه کند آن فرد تبدیل به سنگ می شود. مدوسا افراد را مجبور میکرد تا عاشقش شوند و دقیقا به همین دلیل بود که جیانی تصویر چهره مدوسا را رای طرح لوگوی  برند خود انتخاب کرد.

ورساچه توانست در مدت کوتاهی برند خود را جهانی کند و آنقدر اعتبار کسب کرد که علاوه بر سلبریتی های دنیای خوانندگی و بازیگران هالیوود حتی خانواده های سلطنتی نیز از محصولات لوکس این برند استفاده می کنند که در این میان میتوان از پرنسس دایان و کارولین از خانواده سلطنتی انگلیس نام برد.

یکی از دلایل اعتبار ورساچه بوجود آوردن پدیده ای به نام <سوپر مدل> بود. ورساچه در سال 1990 زمانی که برای نمایش دفیله خود تمام مدل های برتر جهان را برای نمایش محصولات جدیدش بکار گرفت اولین بار مفهوم سوپر مدل را نیز به دنیای مد وارد کرد و به عنوان پیشرو در عرصه مد جهانی خود را تثبیت کرد.

یکی دیگر از دلایل شهرت ورساچه استفاده مداوم از مشاهیر در کمپین های تیلیغاتی اش بود کاری که در بین خانه های مد ایتالیایی منحصر به فرد به حساب می آید. از هالی بری، بریتنی اسپرز، اشتون کاچر و مدونا میتوان به عنوان  مشاهیری نام برد که در کمپین های ورساچه حضور یافتند.
ورساچه بعد از جیانی
جیانی در سال 1997  در میامی فلوریدا به طرز مشکوکی به قتل رسید و هیچگاه علت مرگ وی مشخص نشد چرا که قاتل وی که یک قاتل زنجیره ای به نام اندرو کونان  بود پس از قتل جیانی ورساچه به زندگی خود نیز پایان داد.

اما این پایان داستان ورساچه نبود. پس از جیانی، خواهرش دوناتلا ورساچه مدیریت برند را در دست گرفت و با برنامه ریزی صحیح توانست به خوبی میراث برادرش را حفظ کند و توسعه بخشد.

دوناتلا ورساچه در سال 2009 کربستوفر کین Christopher Kane  را مسول خط تولید این برند کرد . دادن مسئولیت به کین باعث تحول شگرفی در ورساچه شد. او با استخدام طراحان جدید موجب شد همه محصولات برند ورساچه ، فرقی نمی کند که اکسسوری  باشد یا عطر و ادکلن، مبلمان باشد یا پوشاک، همه از یک تم تبعیت میکردند و ورساچه، سبک خاص خود را در تمامی محصولات به رخ میکشید.

امروزه این برند خطوط تولید متعددی دارد. آتلیر ورساچه، ورساچه کوتور، ورساچه جین کوتور، ورساچه هوم کالکشن و ورسوس از خطوط تولید محصولات این برند مطرح جهانیست.

همانطور که گفته شد ورساچه مثل همه محصولات خود در بخش پرفیوم نیز بسیار موفق ظاهر شده است. عطر ها و ادکلن های تولیدی ورساچه از زمان اولین ارائه به بازار، همیشه جزو پرطرفدارترین عطرهای جهان هستند

کریستال نویر، برایت کریستال، دیلن بلو زنانه، دیلن بلو مردانه، عود نویر،  اروس زنانه، اروس مردانه، ورسنس، او فرش، پورهوم از مشهور ترین و پرطرفدارترین عطرهای مردانه و زنانه ورساچه است. ارزش این برند هم اکنون تقریبا 5.5 میلیارد دلار است.

اطلاعات بیشتر ...