فندی

هیچ محصولی یافت نشد.

فندی و عطر و ادکلن های لاکچری
از سال 1985 که فندی اولین عطر زنانه خود را با نام فندی فور ومن ارائه کرد، تاکنون بیش از 30 رایحه شگفت انگیز روانه بازار شد. از میان این رایحه های زیبا می‌توان به ادکلن فندی قرمز (فندی آکوا رزا)، ادکلن زنانه فندی فیورسیا، عطر مردانه فندی پورهوم و ادکلن مردانه فندی پورهوم آکوا به عنوان محبوب ترین مدل های عطر و ادکلن فندی اشاره کرد که مورد علاقه لاکچری پسند ها هستند.
درباره فندی چیه می‌دانید؟
فندی از برندهای لوکس صنعت فشن به شمار می‌رود که به تولید کیف و کفش، عطر و ادکلن و لوازم چرمی می‌پردازد. محصولات خزدار فندی و کیف دستی های زنانه آن از جمله شناخته شده ترین محصولات این برند ایتالیایی هستند.

ظهور برند فندی از گوشه و کنار شهر رم ایتالیا، یعنی درست در کنار pizza و از یک بوتیک و یک کارگاه چرم فروشی کوچک در سال 1925 میلادی اتفاق افتاد.

این دو مغازه متعلق به آدل و الدورادو فندی بود. خانواده فندی در دهه ی 30 و پس از 15 سال تلاش، کسب و کار خود را به شدت گسترش دادند. جالب است بدانید، فندی را نه این زن و شوهر ایتالیایی، بلکه فرزندانشان که همگی دختر بودند بر سر زبان ها و شهرت جهانی رساندند.

پائولا، آنا، فرانکا، کارلا و آلدا، دختران فندی بودند که در فاصله ی سالهای 1931 تا 1940 به فاصله دو سه سال به دنیا آمدند. هر پنج دختر خانواده فندی از دوران نوجوانی (۱۵ تا ۱۸ سالگی) شروع به فعالیت در کسب و کار خانوادگی شان کردند و براساس توانایی ها، هرکدام مسؤلیت هایی را در تولیدی خود برعهده گرفتند.

در نیمه دوم دهه 50، داشتن لباس خزدار یک کلاس و ارزش خاصی برای زنان محسوب می شد و این موجب شده بود، فندی ها در آسمان پرواز کنند و کسب و کارشان حسابی سکه شود. اما پس از تغییرات اجتماعی که طی دهه های 1960-1970 رخ داد، لباس خزدار به عنوان یک مدل قدیمی و از مد افتاده شناخته شد و برند فندی را با چالش مواجه کرد و حتی به مرز ورشکستگی کشاند.

در همین اوضاع نامساعد، خانواده فندی تصمیم گرفتند که طراح مشهور مد و لباس یعنی کارل لاگرفلد را استخدام کنند. کارل زیر نظر خواهران فندی به آزمایش مواد، الگوها، وزن، روش های تیره کردن و رنگ های استفاده شده در خز ها پرداخت و توانست خزهای جدیدی را با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و متناسب با نیازهای جامعه تولید و به بازار مصرف عرضه کند.

در سال 1969، کمپانی فندی با راه اندازی خط تولید جدید خود توانستند پارچه خزدار زیبایی را به تولید انبوه برسانند که خیلی سریع مورد استفاده عموم قرار گیرد.

هشت سال بعد نیز آنها از یک خط تولید لباس جدید به نام 365 رونمایی کردند و شعار این محصولات جدید را “هر روز از سال یک لباس” انتخاب کردند. خانم هایی که دوست داشتند خز و کیف دستی شان با لباس شان ست باشد، از طرفداران عمده محصولات جدید فندی بودند.

برند فندی، سال بعد اقدام به راه اندازی خط تولید کفش خود که توسط Di ego Della Valle ساخته شده بود، کرد. در دهه ی 80 مانند بسیاری از برندهای مد ایتالیایی، مارک فندی هم گسترش و شهرت قابل توجهی در انواع محصولات و مجوزهای تولیدی پیدا کرده بود. تا اینکه در سال 1985 فندی برای اولین بار خط تولید عطر و ادکلن زنانه را نیز ایجاد کرد.

نسل سوم خانواده فندی یعنی سیلویا، ماریا، ترزا، فدرشیا، ماریا و ایلاریا در سال 1987 خط جدید Fendissme را راه اندازی کردند. محصولات جدید شامل لباس های ورزشی، خزدار و اکسسوری های مرتبط برای افراد جوان بود.

همچنین آنها در سال 1989 اولین فروشگاه خود را در خیابان پنجم نیویورک در آمریکا افتتاح کردند و یک سال بعد هم تولید ادکلن های مردانه و لباس های اسپرت را نیز به محصولات پرطرفدار خود اضافه کردند.

لاگرفلد که از سال 1965 همکاری خود را با فندی ها آغاز کرده بود تا پایان عمر به این برند وفادار ماند  همکاری خود را با شرکت فندی ادامه داد که این مدت همکاری در دنیای مد و پوشاک یک رکورد به حساب می‌آید.

برند فندی جایگاه امروز خود را تقریباً مدیون لاگرفلد است. وی در مصاحبه با مجله هارپس بازار گفته بود: “هیچ کس به این اندازه عمر نکرده است که چنین کار طولانی را انجام دهد و من به هیچ وجه خسته نیستم”. انرژی، خلاقیت و ذوق هنری لاگرفلد واقعا ستودنی بود.

شاید خیلی از شما فکر می‌کنید که لوگی برند فندی از اول اسم فندی ها گرفته شده است. اما در اصل از واژه ی خزهای باحال Fun Furs گرفته شده که لاگرفلد آن را در ۳ ثانیه طراحی کرد و از آن به عنوان الگو در لباس ها نیز استفاده می‌شود.

فندی با افتتاح خط تولید سلریا از سال 2003، اقدام به تولید کیف های کاملاً دست ساز نمود. این خط تولید منحصر به فرد به مشتریان وفادار فندی فرصتی داد که کیف هایشان را با سلیقه و فرم دلخواه خودشان سفارش دهند.

حیطه کاری برند فندی فقط به لباس ختم نشد. این برند با شرکت اتومبیل سازی مازراتی نیز همکاری کرده و نتیجه آن تولید مازراتی گرن کابریو فندی بود. بر روی صندلی های این خورد از پترن معروف فندی استفاده شده و نام فندی بر روی داشبورد ماشین نیز نقش بست.

نکته مهمی که وجود دارد این است که چرم صندلی های از خط تولید سلریا بود که ویژگی آن کیفیت بسیار بالای چرم و دست دوز بودن آن است. همچنین برند فندی در زمینه طراحی اکسسوری و جانبی منزل و دکوراسیون خانه نیز فعالیت کرد .

اطلاعات بیشتر ...